Sunday, March 10, 2013

Tatkala Itu Aku Memerhati

Salam sebagai pembuka agenda. Tanggal lama juga tidak ku merintih. Bukannya kerana sibuk tetapi lebih enak aku berbicara dalaman yang senang ertinya dikatakan monolog dalaman. Seringkali juga aku bermain ayat dibenak fikiram. Seringkali juga aku khabarkan kepada teman yang tatkala itu berada disampingku. Keberatan untuk aku sampaikan disini, dimana perasaan aku agak berbeda-beda kekadang tertanya-tanya. Terutamanya persoalan dibenak sentiasa bermain diatas faktor perkenalan antara dua jantina berbeza. Aku seringkali persoalankan kenapa hubunganku jarang kekal dengan jantina berlainan yang rapat denganku. Mungkin kerana lancang mulutku berbicara dan mungkin juga kerana faktor lain. Pedulikan soal ini dan itu. Aku ada sepotong ayat yang ingin ku kongsi. "Jangan mengharap bintang jikalau matahari pun tak dapat ditentang"

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin