Saturday, October 3, 2009

putra30



assalamualaikum...

lama gak aku x update blog ni...bkn nya apa...bila blk ja kg...trs terpisah dari dunia luar...internet xda dowh...hehe...lagipun bila dah beraya...mna ada ms nk buka blog2 ni...naik taip apatah lg...perut pun asyik penuh ja...apatah lg bila makan lemang dgn ketupat...mmg pastu terus tido dgn lena sekali...hehe...secara menyeluruhnya...ak mmg xda ms langsung nk hubung dunia luar selain dunia kampungku....hehe

ok...aku baru2 ni terpanggil untuk menjawab persoalan tentang putra30...ni disebabkan rancangan 360 yang disiarkan oleh tv3...aish...aku pun sbnrnya x tahu menahu pasal putra30 ni...tp disebabkan perasaan ingin tahu aku...aku pun bertanya kepada seorang pak cik yang aku kenal...dgr2nya dah berpuluh tahun dia dlm persatuan pekida dan dia juga antara orang kuat putra30 ni...bukanya apa...masa aku tengok 360 tu...persatuan putra30 ni mcm persatuan gangster la plak...mcm2 benda buruk pasal putra30 ni dan persatuan putra dah jadi macam menjadi salah satu punca nama persatuan pekida ni busuk....mcm tu la plak erk???hahah...tp bg aku mungkin itu satu tohmahan ataupun gurauan kasar???sbb tu aku terus tnya pak cik tu pasal benda2 ni...pada mulanya susah gak pak cik tu nak bercerita...tp selepas aku desak dan dgn sikit pujukan rayu...akhirnya pak cik tu pun mahu berkongsi cerita...ikuti temuramah aku dengan pak cik ni...hehe

aku-putra tu apa pak cik???

pakcik baik-putra tu persatuan la apit...mcm pekida gak...

aku-pak cik cerita la skit pasal putra???(dgn nada memujuk...hehe)

pakcik baik-(dgn nada gelak...hahahaha)...putra ni orang kenal dgn nama putra30...ini adalah salah satu pertubuhan melayu yang sama dengan pekida...putra ni lahirnya(ditubuhkan) kat pulau pinang...klu apit p perda(kat penang) apit akan nampak satu bangunan tulis putra...disitulah tempat putra ditubuhkan...putra ni baru lagi dikalangan orang melayu...semasa baru tubuh...ramai orang2 curiga tentang putra ni...tapi alhamdulillah putra ni dapat diterima orang melayu...perjuangan putra ni sama gak apit dgn perjuangan pekida...yakni berlandaskan al quran dan sunnah...apa yang islam larang...itu lah larangan bagi ahli2 putra...sama gak apa yang islam suruh...itu lah yang harus menjadi ikutan ahli2 putra...seperti nama putra yakni putra30...persatuan putra ni adalah persatuan putih...dimana ahli2 nya hanyalah untuk orang melayu...persatuan ni mirip dengan persatuan pekima...

aku-pekima tu apa lak pak cik???nama mcm familiar???

pak cik baik-pekima ni lah persatuan orang melayu sebelum tertubuhnya pekida...persatuan ni hanya untuk perjuangkan islam dan orang melayu ja...dan persatuan ni dianggap terlalu perkauman dan menyebabkan persatuan ni tidak layak mendaftar...jadi disini lah titik mula persatuan pekida ni apit...

aku-owh mcm tu critanya...tapi pekida kan dah ada...buat pa nk tubuh putra lak???

pak cik baik-(dgn muka serius dan suara sikit menekan...naik cuak gak aku...hehe)...itu lah...ramai gak orang bertanya pasal benda2 ni...tp sbnrnya putra ni ditubuhkan oleh ahli2 pekida gak...ni disebabkan depa malu dengan pekida skrang...mcm2 orang duk kata pasal pekida...sng kata depa kata nama pekida ni dah busuk...dan kebanyakkan ahli pekida skrang dah banyk yang menyimpang...sebab tu lah putra ni ditubuhkan...putra ni ditubuhkan untuk menjadi seperti mana pekida pada masa dlu...persatuan yang tidak bercampur dengan kaum lain...persatuan yang terus membawa perjuangan asal...ini yang kita orang melayu patut pilih...persatuan ini juga adalah persatuan berdaftar...dan juga bukan persatuan politik...

aku-owh baru saya faham(dengan gaya mengangguk...hehe)...abis sbb pa dalam 360 putra ni dah mcm dilabel sebagai persatuan gangster...dimana sama gak dengan persatuan merah...

pakcik baik-owh...yang tu ka(sambik tersenyum)...pak cik tgk gak rancangan tu...aish(sedikit mengeluh)...mcm ni la apit...pak cik duk dlm pekida dah nak dekat separuh umur pak cik...pak cik pun salah sorang yang tubuhkan pekida ni...apit x hairan ka sbb pa pak cik masuk putra???sedangkan dalam pekida pun pak cik ada jawatan(aku x pernah tahu pun...haha)...sbnrnya satu ja apit...perjuangan putra sama dengan perjuangan pekida dan putra ni masih lagi sehelai kain putih yang masih bersinar....pekida pun sehalai kain putih gak...tapi selepas beberapa dekat ni...pekida dah kotor...dah x bersih seperti mana dulu...

aku-(dengan memotong cakap pak cik tu)tp kan skrang pekida sedang buat permutihan???

pak cik baik-memang lah pekida buat permutihan...tapi orang luar@ orang awam masih lagi kenal pekida ni persatuan gangster...sebab bnyk sangat kes2 yang x sedap didengar melibatkan ahli pekida...senang kira mcm ni la apit...apit ambik sehelai kain yang dah kotor...apit cuba basuh...mustahil la kain tu nak jadi putih mcm baru beli...guna p la serbuk apa pun...yang pasti kain tu akan menjadi kuning...x caya apit try...(mendalam maksud ni...hehe)

aku-owh mcm tu rupanya...skrang saya dah faham...

pakcik baik-satu saja pak cik nak pesan...jangan kita percaya kata2 orang kalau kita x tgk sendiri bnda tu...dan pak cik nasihatkan...jangan percaya bulat2 tentang rancangan 360 tu...mungkin itu cuma sandiwara yang dilakukan oleh orang2 yang x puas hati dengan kumunculan putra...

aku-ok la pak cik...terima kasih banyk2....

selepas la sudah sesi temuramah aku dengan pak cik tu...haha...aku ingat pas ni nak apply jadi wartawan la...mcm style ja...hhehe...ok la gang...selamat baca...salam...

p/s kalau dah silap harap lah diampun...aku pun tulis apa yang diceritakan oleh pak cik ni...xtau la betul ka x...kalau benda ni tipu...bukan aku yang menipu..tp pak cik tu yer....hehe...

15 comments:

acap said...

pak cik baik ni saheh hang..
tengok gaya pun tau

opop said...

bkn la...pak cik baik tu...pak cik la...aish...hg bljaq u mna ni??bc pun x reti ka....haha

Unknown said...

ek ehh..steaker putra30 2 i ade la..hehe

Anonymous said...

tipu je bdk putra pn byk
buat hal..

Anonymous said...

kepada anda semua jangan terpedaya tok ayah penipu mokhtarudin dan juga anaknya dato beli bimi adira.jangan terpedaya dengan kerja dakwah songsang guna kertas photostat konon ajak menderma kepada anak2 yatim(tak ujud) yg sebenarnya untuk kenyangkan perut sendiri.aku bukan fitnah aku bukan mereka reka cerita.tetapi ini adalah apa yang aku lalui semasa aku ikut mereka dulu,penuh kesesatan,tergelincir dari islam.indah luar tapi dalam busuK! aku berdoa agar ALLAH restui perjuangan aku untuk memastikan ustaz2 palsu dan gila harta pangkat dan perempuan seperti ustaz milik mereka ditumbangkan.walaupun nyawa aku tergadai demi kesucian ajaran islam yang sebenar.MAWIP,JAIS dan semua jabatan dan penguatkuasa telah korup.x mampu halang RAUDAH dari myesatkan UAT ISLAM

Anonymous said...

betul tu..sembahyang pun tak buat..ramai macam samseng..hapuskan je semua...

Anonymous said...

Mna ada aku duk dlm majlis putra tk dk pun dngar dn trlibat dlm hal ini smua.dia ikot atas ayah dn abng yng baiah kta lh.klau ayah dn abng bgus adik2 dibwh ok lh.hng jngan duk bwt pandai2...

Anonymous said...

salam..ada pembetulan sedikit ya..PEKIMA merupakan pertubuhan yang berdaftar sejak 1985 lagi..dan setiap ahli yang mendaftar masuk ahli akan di berikan kad keahlian..harap maklum..

Anonymous said...

Bukan kah telah keluar list ajaran sesat dan PEKIMA ada dlm list tu. Aku tau skit skit ttg ajaran ni sbb pak mertua dan bini(waktu kecik) ada pegi kelas pengajiannya. Mula belaja tafsir huruf bismillah tu satu satu. Kemudian banyak cerita kononnya ttg kekeramatan pengasasnya Pak Bong. Mati 6 kali la, pegi mekah seklip mata la, isu kemerdekaan la. Pak mertua pun tak berapa nak buat sembahyang 5 waktu. Ajaran ini tidak berasakan alquran dan hadis nabi.

Anonymous said...

Jangn hina kalau xtau pasal PEKIMA NI ... dan ajaran semua berlandaskan alquran dan sunnah ... jika xtau jangn duk bising p cari tau ok

Anonymous said...

kalau xtau jangn main kata nnti makan diri

Anonymous said...

Penaung putra ni sapa .kes musang king raub pahang pun diam . Hat mcm tu pun boleh jadi penaung. Tak der demi bangsa agama semua tipu. Demi duit ada la. Org mcm ni pun org boleh angkat jd penaung la jd pemimpin la.

Anonymous said...

Ada sekor ayahda puak ni menipu juai umh kat aku.tahik betoi. Pi hapal 30 juzuk al quran dulu kut baru buleh guna 30 tu. Sembang kemaih ayat depa hang tak kenai aku sapa lagi mujur dia tak pukui hang. anak2 pun mcm hawaq konon kemaih pak depa ayahda.

Anonymous said...

Sembang /// kepala pelir. Baca quran pun gagap tak habis /// puluh juzuk. Anak2 pun mcm barua curi pelam curi pisang pak dia ayahda bg mkn duit haram. Gelang bengle dgn kuku jari kelingking simpan panjang duk korek lubang pungkok sembang salam ///. Lapis tua2 dulu betol la junjung al quran semua la ni banyak penunggang agama.

Anonymous said...

Penunggang agama bnyk la. Perangai mcm sakai pun org angkat jd tok ayah jadi ayanda.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin