Friday, April 10, 2009

Ketika itu aku masih kecil

kecil???haha...waktu aku budak-budak dulu la...semua manusia pernah rasa zaman kanak2...cuma dalam cerita The Curious Case of Benjamin Button ja brat pit lahir2 terus jadi tua...tp itu kan crita...so thats totally not true kan...ok..aku kadang2 teringat gak zaman kanak2 aku...zaman kanak2 ni mmg satu saat yang best...sbb waktu tu kita xkenal lagi dgn tension blajr,tension clash dgn awek,tension xda duit dan bnyk lg tension...waktu ni apa yang kita tau...main main main...hehe...dulu aku dgn kawan2 aku ada satu hobi...tp hobi ini ikut musim...hobi aku ini adalah mandi ban(mandi tali air)...tp nak mandi ban ni mmg kena tempuh banyk dugaan...sebab orang2 tua xsuka budak2 mandi ban...sbb seperti diketahui umum mandi ban ini adalah sangat bahaya dan apa yang aku ketahui ada jugak yang menamatkan hidup mereka dalam ban...tp waktu tu istilah bahaya mmg xada dlm kamus hidup aku...mandi ban inilah yang membolehkan aku pandai berenang...xyah msk kelas intensif pun...so sapa2 yang nak pandai berenang,dipersilakan mandi ban...selalunya aku akan pergi ke ban(tali air) ni dgn member aku(bae,chan,miron,arwah baan,uzair,latif,kudin,mome dan bnyk lg la)...jarak ban dgn umah ak ini dalam 15 minit kalu naik basikal...selalunya kami akan kumpul dulu satu tempat lps tu baru gerak sama2...dan yang paling best,sepanjang perjalanan ke ban(tali air) kami akan jumpa pokok jambu...so..sebelum sampai mmg habis la buah jambu kami petik...hehe...tapi kami akan pastikan kami balik rumah sebelum senja...sbb ada orang tua bgtau dlm ban tu ada hantu air(btl ka x...xtau la)...tp mmber aku dulu ada gak nyanyis2 mati kena tarik dgn hantu air ni...orang yang mandi ban ni mmg senang nak detect...1st...mata mesti merah sbb lama berendam dalam air...lps tu kulit jd gebu(hard to explain) maybe sbb warna air ban tu...dan benda ni lah yang paling ditakuti sbb sesampai ja kat umah...sure kena godam(rotan)...aku dulu setiap kali mandi ban...sampai ja umah...getah paip menanti(sakit beb)...tp haritu aku balik kg...dah xda budak2 mandi ban...zaman budak2 skrang mmg bosan...moral of story...mandi ban baik utk menambah kejantanan...hehe

3 comments:

acap said...

ahhhhh....
rindu gila zaman kanak2 aku...
memori2...
betoi tu...zaman budak2 zaman utk main main dan main...sampai aku jadi gelap gelita...haha...
rasa cam nk kembali ke zamn kanak2...
main main dan main sampai kulit pun dah jadi gelap...
demi pengalaman...

opop said...

haha...kalau bleh undur masa..nak ja aku jd budak2 blk...hehe..
xpa acap...la ni hang dah putih...ahaha

acap said...

perli ada makna tu...
xpa2...


btw, buang la word verification ni...
disable la...
leceh nk komen...haha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin