Friday, September 11, 2009

iklan raya




assalamualaikum...post aku kali ni berdasarkan iklan raya lak...iklan2 raya ni mmg slalu muncul dibulan puasa dan akan abis selepas raya(x caya try bt research sndiri yer...)...iklan raya ni bleh diibaratkan sebagai acara tahunan bg syarikat2 besar berlawan iklan sapa yg paling best...tp bg aku iklan raya petronas lah yang terbaik setakat ni diikuti iklan dr talekom malaysia(ini aku pnya pilihan...korang aku x tau la...)...iklan raya ni selalunya silih berganti...xkan ada iklan raya yg yang berulang...tapi selalunya iklan raya ni berunsulkan sentimental gitu...sedih...pilu...rasa”
nk nangis...teringat mak kat kg...itu mmg kepandaian iklan raya...so disini aku ada satu nak share iklan raya dgn korang...iklan ni dah lama...aku dah lupa raya bila iklan ni ditayangkan...tapi kalau x salah aku iklan ni femes dgn nama janda anak tujuh...jom layan video dlu...




iklan ni memaparkan perjalanan seorang ibu tunggal dan anaknya yakni seramai 7 orang dalam menempuh hari sebelum raya(esok tu raya kot...xsure...hehe...)...yang bestnya dalam iklan ni anak dia smua lelaki...dan anak2 dia mmg jenis bertanggugjawab kaw2(harap2 aku mcm tu la...hehe...)...mesej dalam iklan ni pun muda difahami...dimana iklan ni nak menunjukkan bertapa taat nya anak2 dia kat mak dia...setiap arahan mak dia...confirm anak2 dia akan buat(islam dah ajar kot ckp uhh pun dah berdosa...bgs la dak2 ni...suka aku...)...mls nk cerita pnjng2...rajin2 tengok sndiri...x pon ingtkan blk...bnda dah tngk kot...hehe

p/s adik bongsu dia berlakon mmg terbaik...dlu dlm majalah 3 ada tnjuk iklan ni behind dia pnya scene....budak ni belakon candid kot...mmg dah ada natural talent arhh...besar ni leh gnti eman manan yer...hehe...k chow

4 comments:

.ib. said...

ako pun suke iklan ni.... hehe... suke watak makcek tu... slalu ade dlm arwah yasmin ahmad nye muvee....

opop said...

hehe...pasni dh ssh nk tgk iklan petronas yg best kan...hrp2 ada pengganti...

acap said...

tunggu po..
nanti aku buat lg bes..
hang jd pelakon utama..
watak jahat

opop said...

haha...awat ak watak jahat lak...bg ak watak anak yg soleh la...hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin