Friday, September 4, 2009

main meriam



assalamualaikum...hari ini atas sebab kerajinan aku...aku nak mengupdate blog aku yang kian usang ni...bak kata mmber aku...blog pasal diri sendiri...haha...apa aku peduli...hari ni aku ingat nak buka cerita waktu aku main meriam kecik2 dulu...bak kata pepatah...x main meriam x kampung la beb...aku mula2 kenal dengan meriam ni waktu aku form 2...first meriam aku kenal ialah meriam tin...alah meriam yang guna tin milo yang besar tu...meriam tin ni xda power sangat...tp waktu ni aku beginner so heboh gak satu kg yang aku main meriam...nak tunjuk jantan punya pasal...aku sanggup menggadaikan nyawa aku dengan memberanikan diri main meriam...meriam tin ni plak ada yang boleh dipanggil meriam katak...meriam katak ni untuk budak2 baru belajar...budak2 yang baru nak kenal erti bahaya...main meriam ni selalunya dimain waktu malam time2 ustaz2,makcik2,mak2,kakak2,nenek2 pergi masjid mengerjakan terawih...macam biasa...orang pergi terawih aku follow gak...tp sebelum sampai masjid...aku ambik u-turn...so x sampai la masjid...hehe...pastu dah besar sikit aku dah mula main meriam yang lebih power...aku sebenarnya x reti pun buat meriam...aku ni cuma menumpang ja...orang cakap pasukan sorak untuk kg aku...bukan apa...kalau xda pasukan sorak x meriah la kg...tapi yang memeriahkan lagi suasana main meriam ni adalah dengan berlawan meriam sapa paling bunyi kuat...ini perlawanan antara kampung...so bermacam2 jenis bahan digunakan untuk buat meriam ni...bagi pasukan kg aku waktu ni...kami ada 3 jenis meriam...satu dibuat dari batang paip jamban(mmber aku rembat dkt jamban bapak dia,hehe),satu dibuat dari batang public phone(ni vandalism skit,xda nya peduli halal haram waktu ni),dan satu lagi dari batang pagar yang bulat tu(yang ni x kuat,last2 mmber aku buang sbb mengaibkan kg)...tp pasukan2 main meriam ni selalunya dibenci penduduk kg...selalu gak kami kena marah dan siap ada polis datang suluh...waktu polis datang ni yang horror skit...silap haribulan bleh masuk jail beb...waktu polis datang ni mmg berselerak lari...aku sempat gak menyorok kat hutan keladi...sial pnya polis...abis gatal2 badan aku waktu ni...tp yang paling best....meriam kami x dirampas polis tu...malam tu la malam paling aib...alah polis yang datang waktu tu bukan polis betul pun...polis bantuan ja...sial tul...tapi yang paling best...xda mmber2 aku yang cedera mahupun parah main meriam ni...yang iklan dalam tv pasal main meriam hilang tangan apa smua tu...sbb budak tu bodoh tahap lahanat...tapi disini aku nak lampirkan sedikit nasihat...klu nak main meriam...main la meriam dari besi...sebab bunyi nya lebih power...hahaha....so sekian...malas nk tulis panjang2...


main meriam ni baru terbaik...hehe

3 comments:

acap said...

nasihat aku:
nak main meriam tu main la jauh sikit dr masjid

haha..

opop said...

mai la kg aku kita main meriam...tu pon klu meriam ada lg

acap said...

meriam aku dah lama tinggai po..
kita main bom plak nak?


*mana nk cari bom?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin