Tuesday, September 8, 2009

Pekida???


Pekida tu apa???mai aku nak cerita sikit...aku pon tau sikit2 ja...so aku cerita sikit la...aku tau pasal persatuan pekida ni daripada sorang pak cik yang tinggal di kawasan perumahan aku(kat kg aku)...dia pun cerita yang tersurat2 ja(katanya la)...yang tersirat dia cakap x leh nak cerita...itu rahsia!!!(dengan tegas dia bgtau aku,hehe)...aku baik dgn dia pon sbb aku pernah berguru dengan dia dan aku dah anggap dia mcm pak cik aku sendiri...apa yang aku tau dan aku rasa semua orang tau...pekida ni hanyalah persatuan dimana samalah dengan persatuan2 disekolah dulu...mcm persatuan bulan sabit,persatuan kadet polis dan sebagainya...tapi apa yang membezakan persatuan pekida ni dengan persatuan yang ada di sekolah dulu adalah pekida ni dia kena baiah dulu...depa panggil kena masuk 30 dulu(waktu ni aku blur sbb aku xtau apa tu 30,tp ak senyap ja,hehe)...dia kena angkat sumpah dengan allah S.W.T dulu dengan disaksikan ayah dan abg2 long....masa tu aku sempat tanya lagi baiah tu mcm mana lak...tapi pak cik tu cakap itu adalah rahsia(cuma ahli ja tau,yg x ahli..duk senyap2)...so aku x leh nk bgtau hgpa la...huhu...apa yang pak cik tu cerita lagi...pekida ni dibahagikan kepada dua...yakni dari golongan putih iaitu 30 dan dari golongan merah iaitu 36(skali lg aku blur)...pak cik ni cakap 36 ini adalah kongsi cina ataupu pair cina..dan 36 ni diperkenalkan kepada orang melayu oleh arwah pak long awang(femes dengan nma pak long burung...sory klu silap)....tapi apa yang aku dengar dan pernah aku baca(dalam metro dlu pernah kluar)...skrang dah ada pertubuhan baru yang dipanggil 77...dan ada ura2 yang mengatakan 77 ni berlindung dibawah pekida...77 ni juga dipanggil gang naga...mungkin kat lambang dia ada naga(aku xtau,teka ja ni)...

aku tau banyak ni ja...nak lebih lanjut...p tanya kat ofis pekida...hehe



Pemutihan Pekida


p/s dulu masa kecik2 aku selalu gak la jumpa pak long ni...sbb umah dia dekat dengan rumah aku...so aku tau gak serba sedikit pasal dia...

p/s xleh nak cerita banyak...nanti takut silap...isu sensitif ni...minta maaf la klu ada yang salah...

3 comments:

Anonymous said...

gua pancung lu baru tau.. lu sapa nk cita cam ni? bikin wa panas..

Unknown said...

Anonimus ni macam cibai
Negeri ada undang2 la bodoh

My Name Muhammad Shahzuan Al-Qausar said...

Jika tak tahu lebih afdhal mengaku tak tahu....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin